vrijdag 7 januari 2011

Onverwachts vrije dag extra.

Gisteren zouden we naar het noorden gaan om met de aannemer ons droompje te bekijken. Maar helaas moest hij op het laatste moment afzeggen en had ik dus een vrije dag.
Nu stond er al een tijdje een bezoek aan de IkEnAndere op de lijst dus zijn Joke, Hannah en ik daar heen gegaan.
Daar heb ik een handig bakje gekocht om mijn lineaals in te zetten. Ik zag dat op een forum waar ik kom en dat leek mij dus reuze handig.
Ze lagen eerst overal en nergens en in verschillende laatjes, en op de lade kastjes. Nu staan ze gezellig samen bovenop mijn plank.
Netjes opgeruimd staat dat.
Na terug komst ben ik aan de gang gegaan met mijn haaknaalden. Eerst heb ik ze uitgezocht en de dubbele apart gelegd. Toen stof opgezocht en aan het naaien geslagen.
En zie hier het resultaat. Alles netjes in een vakje en bij elkaar. Ook opgeruimd dus....
Vanmorgen verder met opruimen gegaan. Ik had overal lapjes en dergelijke liggen en dat moest nodig eens aangepakt. Dus nu is het weer een orde in mijn chaos geworden.
En ik heb voor mijn haakwerkjes een doos gemaakt waar ik dus de bolletjes in kan doen. Vier gaatjes in het deksel gemaakt en mijn wol geleider is klaar. Nu kan ik mijn bollen wol in de doos met deksel doen. Uit het midden van de bol neem ik de draad, dan hoeft de bol niet rond te draaien om af te winden. En dan maar gewoon naast mij op de bank zetten en haken of breien maar. Zo kan de poes (de lieverd wil ook) niet meer met mijn bollen wol er van door. Handig he!
Ik ga volgende week een tasje met hetzelfde principe maken om zo mijn haakwerk mee te kunnen nemen in de tas.Maar dat laat ik dat dus nog wel even zien.

En vandaag is onze bovenbuurvrouw 50 jaar geworden. Daar kon je niet om heen, en hangen allemaal brieven en foto,s van haar. Dus ik dacht: ga ik even een klein kadotje maken. En dat is deze sleutelhanger geworden. Of tas hanger. Waar je hem dan ook aan wilt hangen.

Dat was het weer voor vandaag.

1 opmerking:

  1. Allemaal weer leuk leuk leuk!
    En we gaan samen een tas maken he! Ik wil er ook één ;)

    BeantwoordenVerwijderen