zondag 15 augustus 2010

Deken 2.

Deze week weer hard bezig geweest met de deken voor timo.
Is ook best nog weer een hele klus. Al de lapjes voor de tweede maal doorgesneden. En weer aan elkaar gezet. Daarna moesten ze allemaal op gelijke grootte gesneden worden.
En toen weer aan elkaar gezet in vier vierkanten zodat het één groot vierkant wordt.
Dan krijg je zoiets onder je naaimachine hangen.
Toen ben ik de molton die ik er tussen doe gaan snijden in vierkanten van 24 cm. En de achterkant die ik ga gebruiken ook.
Dat was weer een lekkere bezigheid. Vond Joepie ook trouwens......
Uiteindelijk had ik twee van deze stapels.

En ben ik met siersteken de eerste serie gaan dubbelen.
Dat is een makkelijk werkje. Want je zet je voet op het pedaal van de naaimachine en verder hoef je alleen elke x een nieuw blok er onder te leggen.

Ik moest overigens eerst nog naar de stad om bij de sms stoffen winkel een paar klosjes garen te kopen die ik kan gebruiken om de siersteken te naaien.
Op de fiets op donderdag, en het was gelukkig lekker weer.
Nu is die sms winkel vlak bij de Quilt winkel van Reedijk. En ze waren donderdag weer terug van vakantie dus OPEN!
Lekker rond geneusd en nog een Giraffe lapje gekocht voor de deken van Sem.
En bijgekletst. Dat vooral......Haha.
Vrijdag avond nog een andere serie op elkaar zitten naaien. Alleen moet ik daar elke x van kleur wisselen omdat er verschillende kleuren in de blokken zitten.
Maar dat komt in mijn volgende blog.
Doeidoei

3 opmerkingen: