donderdag 13 mei 2010

Aangestoken door het hexagon virus,

Ook ik ben begonnen met het maken van hexagonnen. Met kerst stof dus ergens tegen kerst moet hij klaar zijn. Ik heb niet echt een ontwerp maar maak eigenlijk allerlei bloemen die ik later aan elkaar ga maken in patroon met goudgele achtergrond stof.
Dus eerst een heleboel ansichtkaarten verknipt tot hexagonnen.
En lapjes stof geknipt en daarna gewoon lekker voor de tv, in de wachtkamer, op visite, in de pauze op een vergadering overal neem ik ze mee.
Lijk wel niet helemaal wijs.
Maar goed hier alvast een aantal gemaakte bloemen.

Aangezien wij echte kolonisten van katan fan zijn roept iedereen hier: Mamma gaat katan maken van stof! Ze heeft al bomen af ;-)
Tot zover ben ik nu. En ik heb natuurlijk een hele ris liggen waar ik al de stof om het karton heb gemaakt.
Maar zo blijf ik wel bezig.
Ook ben ik begonnen met een tas voor de muziek.
Ik maak die met logcabin. En heb de ene kant nu af.
Je kunt zo wel zien wat echt mijn kleur is.

Waar ik wel een dag of twee mee bezig ben geweest is het opruimen en uitzoeken van al mijn stofjes. Maar het is gelukt. Ze zijn weer keurig op kleur gesorteerd en de stukje bij elkaar gedaan. Al de reepjes die ik ondertussen over heb gestreken en bij elkaar in een doos. En ik heb gelijk weer allerlei ideeën voor nieuwe projecten.
Alleen ben ik dus zo iemand die eigenlijk eerst een project wil af maken voor ik aan iets anders begin. Alleen is dat nooit zo handig. Maar ik wil in ieder geval nog voor mijn kleindochter een rokje naaien en een korte broek.
En dan ga ik weer gewoon beginnen met de droomdeken voor mijn kleinzoon.
Dus genoeg te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten